"Ha megértjük a dolgokat és időt is szánunk rájuk, miénk a világ..." (tőlem)
Kommentelni a Marketing Commando FaceBook üzenőfalán lehet!
30 Like (Tetszik) kattintás és jön a következő (Gábor 29-et ér :)
Dolgoztál valaha munkaidő után? Vásárolt már tőled valaha ismerősöd?
Kötöttél már üzletet nyaralás közben? Ha van egy igened, olvass tovább:
Mi a Facebook?
Mire lesz jó a Facebook?
Először tisztázzunk fogalmakat!
Marketing: (saját definíció) Az az OK, amiért valaki hajlandó számomra profitot adni.
Elemei:
általam közvetlenül befolyásolt:
- termék
- reklám
- hely és idő (hol és mikor)
- ár
általam csak közvetve befolyásolt:
- igény, szükséglet
- bizalom, referencia, ajánlás
- vevő kényelme
- költséghatékonyság
Internet:
Egy olyan virtuális tér, ami hasonlít a minket körülvevőhöz, csak mások a szabályai, törvényszerűségei.
A Marketing és az Internet kapcsolata valahogy olyan, mint Social Media és a FaceBook kapcsolata.
Social Media
A reklámok közvetve befolyásolt formája. Legyen az egyszerűség kedvéért az egyszerű definíció: Ajánlás, tipp, javaslat
FaceBook:
Egy olyan közösségi portál, ahol az Emberek nem trollok, hanem személyek, vagy avatárok (személyiségük alteregói)
Mire jó a Facebook (kék metszet rész)?
Időtöltésre. Ha leülök a facebook elé, szórakoztatóan tudok netezni órákon keresztül, cél nélkül, és nem magányosan. Ma már nem az MSN a trendi, hiszen nem volt miről beszélgetni! Ismerőseinkkel együtt böngésszük a netet.
- Az ember chatel, kommunikál az ismerőseivel.
- VAN téma amiről beszélni, hiszen mindig van egy kép, vagy esemény amiről…
- Tv nézés helyett! Folyamatos, élvezetes YouTube böngészésre!! Ez a legkirályabb!
(folyamatosan kapja az ember a jobbnál jobb, viccesebbnél viccesebb videókat)
- Játékok, és egyéb szellemes alkalmazások, idézetek, „cselekedetek”, amik apropót adnak a társalgásra (A küldött Bnek egy sört, vagy egy spanyol szivet, vagy egy pohár tejet :D
Hogy kapcsolódik majd a FaceBook a Marketinghez(zöld rész)?
Mivel az üzenőfalon való megosztással az ember egyszerűen tud dolgokat Megosztani, így mi, vállalkozók szeretnénk, ha ezt mindenki megtenné, így költség nélkül juthatunk el emberek millióihoz (kb 500 millióhoz)
Most jön a legfontosabb!
A FaceBook gyakorlatilag minden funkcióval rendelkezik, ami a korábbi különböző marketing csatornákat "helyettesíti"(sárga rész)!
Facebook Blog
Tilts le mindenkit az üzenőfalról, engedélyezd a kommenteket.
Facebook Chat Live!
Facebook Hírlevél – majdnem :D
A hírértesítő formájában működik, de az időzített változat nincs.
FaceBook Ajánlás
Ajánld ismerőseidnek, írj az üzenőfalukra
Ha cikket, egyéb más oldalt olvasol, csak kattints a megosztásra!
FaceBook Fórum
Vitattass meg témákat
Facebook PPC
Szegmentált marketing
Facebook Vendégkönyv
Na erre is való az üzenőfal
Facebook Galéria
kommentekkel!
Minden csatornához tudd, hogy mi a célod, hogy milyen módon akarsz ott kommunikálni!
Kommunikáció formája szerint:
Monológ (tilts le minden lehetőséget)
Dialóg Nevezd, meg, hogy te itt dialogizálsz
Tömegkommunikáció (tudják, hogy te reklámozol!)
Az ismerősöket/rajongókat rendezd csoportokba! Akár tilts ki csoportokat!
Sőt!
Készíts zárt csoportokat!
Felhasználási területek és alternatívák:
Reklámozz FaceBookon (is)!
Ossz meg tartalmat! Légy népszerű- nem csak az üzleteddel, hanem a szegmensednek megfelelő tartalomtámogatással (ha nyugdíjasoknak árulsz, ossz meg Dáridó YT videókat, de előbb tanítsd meg őket FaceBookolni.)
Hozz létre zárt oldalakat, meghívósakat!
Cégen belüli, és cégek közötti hírmegosztásra.
Kommunikálj a közönségeddel… stb
Amire nem jó a FaceBook:
Nincs beépített látogatottságmérés (direkt kiiktatták)
Időzített Hírlevél
DM oldalak
Termékfeltöltés
Hírlevél Feliratkozás
Semmire, ami a Munkához kapcsolódik (Csak Névjegykártya)
A FaceBook
a céged (jogi)személyének
munkaidőn kívüli időtöltése.
A legfontosabb feladatod, így érdemes elindulni (figyelsz?):
Nevezd meg, hogy mi a hobbid!
Például: Ez a Mittudomén Horoggyártó Kft FaceBook oldala alkalmazottainak kedvenc időtöltésének a horgászatnak szenteli oldalát. Várjuk a horgászattal kapcsolatos videókat, ha ismerősnek jelölsz, rendszeresen táma szerint kapod a cikkeket, videókat!
Példa2: Ez itt XY cég oldala, és az üzenőfalat vendégkönyvnek szánjuk, ha kapcsolatba kerültek velünk kérjük írják meg véleményüket.- Nem ez hülyeség. Felejts el.
Példa3: Ez ZY Marketing Tanácsadó cég oldala, és várjuk azoknak a honlapoknak a linkjét, ahol érdekes marketingtrükköket alkalmaznak. A legtöbb Like-ot kapott oldal kiküldésre kerül hírevelünkben!
Példa4: Bútoros oldal várja a lakberendezési. autószerelési oldal az autóversenyes egyéb tartalmakat, amiket az ember követhet, tiszta szórakozásból!
Előretekintés:
1. Minőségi tartalom fejlesztés
2. Rajongói kör (elég, ha a hobbidat rajongják)
3. Rajongói kör növelése ajándékkampánnyal (javasold ismerőseidnek)
4. Rajongói körtől biztosított tartalom
5. Rendszeresen kiküldött céges értesítő, eladási link
Ja és mégvalami… Használj iPhone-t